Hoppa till innehåll


Neil Young Tribute med EP´s Trailer Park

  • I´m Kingfisher + The Satchel Kid

Neil Young fyllde 80 år förra året och EP´s Trailer Park blev då tillfrågade att göra en hyllningskonsert i Stockholm. Det blev en magisk kväll på ett fullsatt Slaktkyrkan med gäster som Bo Kasper Sundström och Frida Öhrn. Detta mynnade ut i en turné som fortsatte  hela hösten och vintern. Eftersom efterfrågan verkar finnas och det varit så himla kul fortsätter EP´s Trailer Park under våren och sommaren att hylla Neil genom att framföra väl valda delar ur hans stora låtskatt live.

EP´s Trailer Park har alltid haft en speciell relation till Neil Young. Hans sätt att skriva låtar, sjunga och spela gitarr har genom åren funnits där som en av hörnstenarna till deras egen musik.

Bandet från Gotland är en av de svenska pionjärerna inom vad som då kallades Alt.country och nu ofta benämns som Americana. Första albumet släpptes år 2000 och sedan dess har bandet släppt sex album, delat scen och haft samarbeten med bl.a Buddy Miller, Christian Kjellvander, Ryan Adams och Ron Sexsmith. Ep´s Trailer Park har också hunnit splittrats och återförenats ett antal gånger. En orkester med många liv.

Framträdanden av EP´s Trailer Park, The Satchel Kid, I´m Kingfisher