Hoppa till innehåll


En kväll med mycket hjärta, mening och innerlighet. Svenska visor på två vis. Dels kommer fine Björnen tillbaka, Björn Holmén som gjorde publiken så varm i hjärtat förra sommaren, och dels möter vi bandet Jennys Kvintett.

Jennys kvintett är en skånsk orkester som består av Jenny Engdahl på sång och klockspel, Andreas Latif på saxofon, Emil Jörvall trummor, Johan Svansjö på MS-20 och melodika och Gabriel Börner på piano och gitarr. Vi spelar egenkomponerade visor med en ljudbild som är främst akustisk men med elektroniska inslag och ljudbilden förstärks med inspelade ljud från hav och natur. Jennys klara röst blandas i stämmor med Gabriels vilket ger ett unikt musikaliskt uttryck och dynamik. Texterna handlar om kärlek, sorg och längtan och livets förutsättningar men även betraktelser om centrala kulturpersonligheters gärningar vilket med egensinninga formuleringar och fraseringar som bärs av starka melodier.

Fullständiga rättigheter, kläder efter väder, inga husdjur eller småbarn denna kväll (heller). Obs! Vi öppnar alltid dörrarna 19.00, liksom restaurangen, förbeställda måltider serveras oftast först. Men vi har en massa godsaker och trevligheter till dig som är hungrig eller ser grannens tallrik och blir spontant sugen.